Kozlukebir Belediyesi'nde Sular Durulmuyor: Altyapı Krizi, Sıfır AB Projesi ve Muhalefete Baskı İddiaları

Radyo City'de Halit Halil İbram'ın sunduğu Artı Eksi programına konuk olan ana muhalefet temsilcisi Tarkan Multaza, Erdem Hüseyin yönetimindeki belediyenin performansını tüm yönleriyle ele adı.

Payamlar, Hacıköy ve diğer yaka köylerinden Domruköy ve Karacaoğlan'a uzanan kronik su sorunlarından Avrupa Birliği projelerindeki başarısızlığa, eski başkan Rıdvan Ahmet dönemi projelerinin akıbetinden muhalefete yönelik baskıya kadar pek çok başlık masaya yatırıldı. Multaza'nın programdaki ifadeleri, Kozlukebir'de belediyecilik anlayışının ciddi bir sorgulamaya girdiğini gösteriyor.

Payamlar'da 2024'ten Beri Süren Su Patlakları ve Halkın Çaresizliği

Programın ana gündemi, Payamlar köyünde 2024 yılından bu yana devam eden su patlaklarıydı. Multaza, yaklaşık 300 metrelik bir hatta sürekli arızalar meydana geldiğini ve belediyenin bu soruna kalıcı bir çözüm getirmediğini belirtti. Sorunun boyutuna dikkat çekilen programda Karacaoğlan örneği de hatırlatıldı:

"Geçen sene mesela bir Karacaoğlan konusu vardı. Sonunda köylüler topladı para ve yaptılar galiba. Şu anda zaten Payamlar halkının tepkisi de o yönde. Kendi aralarında konuştukları şey o yönde, gerekirse artık kendi aramızda bu parayı toplayıp, bu yolu biz yapalım. Yani madem ki belediye buna imkan tanımıyor. Biz toplayalım, biz yapalım."

Tarkan Multaza, aynı sorunun sadece Payamlar'la sınırlı olmadığını, Hacıköy, Durhasanlar, Işıklar, Dolapçılar gibi yaka köylerinde de benzer sıkıntıların yaşandığını vurguladı. Kendi köyü Domruköy'deki durumu ise şöyle aktardı:

"Aynı şekilde benim köyüm, Domruköy için de geçerli. Yani bu sadece Payamlar, Hacıköy gibi yakada değil bizim köyümüzde de böyle bir sorun var. Bunu da biz dile getirdik yönetime. Gerek iktidar kanadına belediye başkan yancılarına, gerekse başkanın kendisine birebir de hep beraber köyün muhalefetten olan muhtar ve azaları, hepsimiz beraber, Rıdvan'ın azaları da biz de toplandık, gittik, bilgilendirdik. Maalesef bu konuyla ilgili bir şey yapamayacağını, ödenek olmadığını bize belirtirdi Erdem. Diyebileceğimiz bir şey yok."

Multaza ayrıca kendi evinin yanındaki bir su patlağının 4 aydır tamir edilmediğini de sözlerine ekledi.

"Yol, Su, Çöp Belediyenin Asli İşidir, Bununla Siyaset Yapılmaz"

UMUT Listesi Başkanı Tarkan Multaza, belediye yönetiminin asli görevlerinin sosyal medyada siyasi malzeme haline getirmesini eleştirdi. Bu noktada belediyeciliğin ne olması gerektiğine dair net ifadeler kullandı:

"Belediyenin asli görevi yol yapmak, su getirmek, çöpleri toplamak. Bu asli görevlerle siyaset yapmanın bir mantığı yoktur yani. Ben bunun sosyal medyada çıkıp buradan çöpü alıp yan tarafa attım veya ne diyeyim ben çeşmenin suyunu akıttırdım. Normalde akması gereken bir suyu veya yolu yaptım. Bunlar aslında yani siyasetin olmaması gereken şeyleri, kısımları. Ama maalesef şu anda gördüğümüz sosyal medya üzerinden takip ettiğimiz belediyecilik maalesef bunlar üzerinden oynanıyor. Aslında bunlar yönetim olmasa da belediyede çalışanların görevi olan işler."

Multaza, belediyelerin bunun ötesine geçmesi gerektiğini vurguladı:

"Belediyede programlar olması lazım. Ekstra bir şeyler kazandırmak lazım vatandaşa. Bölgemizi kalkındırmak lazım."

Avrupa Birliği Projelerinde Şapçı Belediyesi Kazandı, Kozlukebir Sıfır Çekti

Programın en dikkat çeken bölümlerinden biri, Kozlukebir Belediyesi'nin Avrupa Birliği fonlarından yararlanma konusunda sınıfta kalmasıydı. Multaza, Maronya-Şapçı Belediyesi ile yapılan karşılaştırmada durumun vahametini ortaya koydu:

"Maronya - Şapçı Belediyesi, iki tane proje geçiriyor geçenki Avrupa programında. Bizimkilerden hiçbir şey yok. Yani. Şapçı Belediyesi, hem kişi sayısında hem yüz ölçümü açısından bizim belediyemizden Kozlukebir Belediyesi'nden daha küçük. Bizim belediyemiz Gümülcine Belediyesi'nden sonra bölgenin en büyük belediyesi."

Tarkan Multaza, Avrupa'nın artık tarla yolları için programlar sunduğunu ancak Kozlukebir'in bunlardan faydalanamadığını belirtti:

"Yani şu anda biz, Avrupa'nın getirmiş olduğu tarla yolları için programları tartışıyoruz. Yani bunların programa girip giremediğini tartışıyoruz. Bir düşünürsek Avrupa, şehirler arası asfaltlamayı geçmiş. Şehir işleri, köy işleri asfaltlamayı geçmiş, tali tarla yollarının asfaltlamasına gelmiş."

Bu başarısızlığın temel nedenini ise kadro eksikliği ve takım oyunu kuramamak olarak açıkladı:

"Programlar için kapsamlı bir çalışma olmuş olsaydı, ki biz bunu mecliste de tartıştık geçen ay, bize de sorulmuş olsaydı muhalefet olarak biz de bir yol gösterebilirdik."

Rıdvan Ahmet Dönemi Projeleri Takipsizlikten Kaybedildi

Programda, eski başkan Rıdvan Ahmet döneminde başlatılan projelerin mevcut yönetimin takipsizliği nedeniyle heba olduğu da iddia edildi. Yeni projeler için mecliste Rıdvan Ahmet'in tecrübesini paylaşmaya hazır olduğunu açıklamasına rağmen yönetimin bu yardım elini geri çevirdiğini aktaran Multaza, yönetimin bu tavrını şu sözlerle özetledi:

"Denilebilirdi yani Erdem tarafından bize, Rıdvan abi, Tarkan abi ne kadar sizin bilginiz varsa, ne kadar deneyiminiz varsa bize biraz yardımcı olun. Şimdi kendi projeleri bir tane yok."

Multaza, bu projelerin aslında kişilerin değil halkın malı olduğunu da vurguladı:

"Yani sonuçta ne şu anki yönetim, ne geçmiş yönetimler ne de bundan sonraki yönetimler yapılan hiçbir şeyi arkalarına alıp da belediyeyi bırakıp gitmeyecekler herhalde. Bu halkımıza kalacaktır. Toplumun bir şey kazanmış olacak."

"Dün Akşamki Paylaşımdan Sonra Tehditvari Söylemler Geldi"

UMUT Listesi Başkanı Tarkan Multaza, sosyal medya üzerinden yaptığı özellikle su sorununa ilişkin eleştirel paylaşımların ardından kendisine yönelik tehditvari söylemlerin dillendirildiğini iddia etti.

Buna rağmen yapıcı muhalefet çizgisini koruduklarını belirten Multaza, iki buçuk yıl boyunca yönetime adaptasyon süresi tanıdıklarını, amaçlarının sadece yol göstermek olduğunu ifade etti.

"Biz Daha Su Patlaklarını Konuşuyoruz"

Tarkan Multaza, Kozlukebir Belediyesi'nin tartıştığı konularla diğer belediyelerin tartıştığı konular arasındaki uçuruma dikkat çekerek sözlerini noktaladı:

"Bizim, iktidar açısından da muhalefet açısından da daha büyük şeyleri tartışmamız lazım. Evet. Diğer belediyelerin tartışılışı olduğu gibi büyük şeyleri konuşmamız lazım. Biz daha su patlaklarını konuşuyoruz. Çöp tenekelerini konuşuyoruz ve tarla yollarının hala yapılmamış olmasını konuşuyoruz. Yani bunlar maalesef ne kadar belediye yönetimi olarak da geride olduğumuzu gösteriyor yani."

---

Tarkan Multaza'nın Radyo City'deki bu kapsamlı ve yapıcı eleştirileri, Kozlukebir Belediyesi'nde tansiyonu yükseltirken, gözler şimdi Erdem Hüseyin yönetimine ve özellikle sorunların kronikleştiği köylerin iktidar meclis üyelerine çevrilmiş durumda. Bu köylerden yükselen şikayetler karşısında iktidar kanadının nasıl bir yol haritası izleyeceği ve Multaza'nın iddialarına nasıl yanıt vereceği merak konusu.